Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Rawiczu
KOMENDA POWIATOWA POLICJI
W RAWICZU
Ks. – 011 - 1 / 2008
REGULAMIN
KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W RAWICZU
17 grudnia
z dnia __________________ 2008 r.
Na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy o Policji z dnia 06 kwietnia 1990 roku (Dz. U.
z 2007 roku Nr 43 poz. 277 z późniejszymi zmianami ) ustala się, co następuje:
Rozdział 1
PRZEPISY OGÓLNE
§ 1.
Regulamin określa strukturę organizacyjną i tryb kierowania oraz zakres zadań komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Rawiczu, zwanej dalej “Komendą”.
§ 2.
Komenda, z siedzibą w Rawiczu przy ul. Sienkiewicza nr 23, jest jednostką organizacyjną Policji, stanowiącą aparat pomocniczy Komendanta Powiatowego Policji w Rawiczu, zwanego dalej „ Komendantem” .
§ 3.
Komendant Powiatowy Policji w Rawiczu podlega:
Wielkopolskiemu Komendantowi Wojewódzkiemu Policji w Poznaniu w zakresie wynikającym z funkcji przełożonego policjantów oraz Wojewodzie Wielkopolskiemu jako organowi administracji rządowej właściwemu w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego;
Zwierzchnictwu Starosty Powiatu Rawickiego sprawowanemu nad funkcjonowaniem zespolonych służb, inspekcji i straży powiatowych, z wyjątkiem:
a) spraw dotyczących wykonywania czynności operacyjno – rozpoznawczych, dochodzeniowo – śledczych i czynności z zakresu ścigania wykroczeń,
b) wydawania indywidualnych aktów administracyjnych, jeżeli ustawy tak stanowią.
§ 4.
Zakres działania Komendy, szczegółowy sposób ich realizacji oraz zakres obowiązków i uprawnień przełożonych i podwładnych określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji.
§ 5.
1 Podstawowy rozkład czasu służby i pracy w Komendzie w dniach od poniedziałku do piątku rozpoczyna się o godzinie 7.00 i kończy o godzinie 15.00.
2. Policjanci i pracownicy Komendy są obowiązani każdego dnia potwierdzać rozpoczęcie służby lub pracy własnoręcznym podpisem w przeznaczonych do tego celu ewidencjach.
3. Przerwanie służby lub pracy wymaga zgody przełożonego i potwierdzenia w przeznaczonych do tego celu ewidencjach.
4. Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy prowadzą ewidencję przypadków przedłużania czasu służby lub pracy policjantów i pracowników. Ewidencję tę udostępnia się policjantowi lub pracownikowi na jego żądanie.
§ 6.
W sprawach skarg i wniosków Komendant przyjmuje obywateli w każdy poniedziałek od godziny 15.30 do godziny 17.30, a wyznaczony policjant z komórki właściwej do spraw kontroli codziennie w godzinach urzędowania.
§ 7.
W wypadku prowadzenia działań i operacji policyjnych wykraczających poza terytorialny zasięg działania komendanta powiatowego Policji działaniami policyjnymi na tym obszarze kieruje Komendant lub kierownik komórki organizacyjnej Komendy, właściwy w sprawach sztabu Policji , albo wyznaczony przez Komendanta policjant.
Rozdział 2
STRUKTURA ORGANIZACYJNA KOMENDY
§ 8.
Ustala się następującą strukturę organizacyjną Komendy:
1) Kierownictwo:
a) Komendant Powiatowy Policji,
b) I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji,
2) Komórki organizacyjne w służbie kryminalnej:
a) Wydział Kryminalny,
3) Komórki organizacyjne w służbie prewencyjnej:
a) Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego,
b) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo – Informacyjnych,
4) Komórki organizacyjne w służbie wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym:
a) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Kadr i Szkolenia,
b) Zespół Prezydialny,
c) Zespół Finansów, Zaopatrzenia , Łączności i Informatyki,
d) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
e) Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§ 9.
Strukturę organizacyjną Komendy ustala Komendant.
Rozdział 3
TRYB KIEROWANIA W KOMENDZIE
§ 10.
- Komendą kieruje Komendant przy pomocy I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji, kierowników komórek organizacyjnych Komendy oraz policjantów i pracowników wyznaczonych do koordynowania realizacji zadań zespołów jak też bezpośrednio podległych policjantów i pracowników.
- 2.Komendant może powoływać stałe lub doraźne nieetatowe zespoły i wyznaczać
policjantów lub pracowników odpowiedzialnych za koordynację pracy tych zespołów. - 3.Komendant może upoważnić poszczególnych policjantów i pracowników do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
- W razie czasowej niemożności sprawowania funkcji przez Komendanta, zakres jego zadań i kompetencji przejmuje I Zastępcę Komendanta Powiatowego Policji .
- Komendant jest uprawniony do wydawania rozkazów, zarządzeń, decyzji w zakresie ustalonym obowiązującymi przepisami oraz według właściwości określonej w niniejszym Regulaminie.
§ 11.
1. Komendant sprawuje nadzór nad realizacją zadań niżej wymienionych komórek organizacyjnych :
1) Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego;
2) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Kadr i Szkolenia;
3) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo – Informacyjnych;
4) Zespół Prezydialny;
5) Zespół Finansów, Zaopatrzenia, Łączności i Informatyki – w zakresie finansów i zaopatrzenia;
6)Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych
2. I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji sprawuje nadzór nad realizacją zadań niżej wymienionych komórek organizacyjnych:
1)Wydział Kryminalny;
2) Zespół Finansów, Zaopatrzenia, Łączności i Informatyki – w zakresie łączności i informatyki;
3) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.
§ 12
- Komórką organizacyjną Komendy, zwaną dalej „komórką” kieruje jej kierownik przy pomocy zastępcy, kierowników podległych komórek organizacyjnych niższego szczebla oraz bezpośrednio podległych policjantów i pracowników.
- Kierownik komórki określa szczegółowy zakres zadań podległej komórki, zatwierdzany przez Komendanta, oraz:
- karty opisów stanowisk pracy;
- opisy stanowisk pracy.
- Kierownik komórki jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji zadań i kart,
o których mowa w ust. 2, wynikających ze zmian organizacyjno - etatowych
w Komendzie. - Kierownika komórki w czasie jego nieobecności zastępuje jego zastępca albo policjant lub pracownik wskazany przez tego kierownika.
- Zastępowanie kierownika komórki obejmuje wykonywanie zadań, o których mowa w regulaminie chyba, że kierownik komórki określi inny zakres zastępstwa.
- Karty opisów stanowisk pracy, o których mowa w ust. 2 pkt 1, sporządza się w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
- Opisy stanowisk pracy, o których mowa w ust. 2 pkt 2, osób zatrudnionych na podstawie przepisów o służbie cywilnej, sporządza się na podstawie tych przepisów.
Rozdział 4
ZAKRES ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH KOMENDY
§ 13.
Do zakresu zadań Wydziału Kryminalnego należy:
- organizowanie oraz koordynowanie i realizowanie działań w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania przestępczości kryminalnej, gospodarczej i narkotykowej a także wykrywania i ścigania sprawców tych przestępstw;
- inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć z instytucjami państwowymi, organizacjami społecznymi mającymi na celu przeciwdziałanie i zwalczanie przestępstw kryminalnych, zjawisk kryminogennych oraz patologii społecznej;
- organizowanie przedsięwzięć o charakterze profilaktycznym w celu zapobiegania zjawisku narkomani i przestępczości narkotykowej, współdziałanie w tym zakresie z lokalnymi organami władzy, organizacjami społecznymi i samorządowymi oraz szkołami;
- utrzymywanie stałej współpracy w zakresie ujawniania i ścigania przestępstw gospodarczych oraz ich sprawców z Urzędem Kontroli Skarbowej w Poznaniu, urzędami skarbowymi oraz innymi instytucjami kontrolnymi;
- prowadzenie postępowań przygotowawczych, oraz wykonywanie czynności wynikających z trybu art. 307 kpk i art. 308 kpk;
- prowadzenie śledztw w zakresie powierzonym do wykonania przez prokuraturę;
- prowadzenie różnych form pracy operacyjnej w tym pracy z agenturą;
- prowadzenie funduszu operacyjnego jednostki;
- ujawnienie i utrwalenie śladów kryminalistycznych, dokumentowanie tych czynności oraz w razie potrzeby powoływanie biegłych w celu wydania stosownej opinii;
- prowadzenie i koordynowanie czynności mających na celu ustalenie miejsc pobytu osób zaginionych i poszukiwanych jako sprawcy przestępstw zarówno z terenu własnego, jak i w skali kraju;
- sporządzanie dokumentów rejestracyjnych i ewidencyjnych dotyczących osób, zdarzeń oraz realizowania czynności określonych przepisami o pracy operacyjno - rozpoznawczej, procesowej i innej;
- realizowanie zadań zleconych przez sądy, prokuratury oraz inne jednostki Policji w zakresie właściwości miejscowej;
- prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych i związanej z tym dokumentacji.
§ 14.
Do zakresu zadań Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego należy:
1. W zakresie prewencyjnym:
- organizowanie i bieżące analizowanie efektów działań podejmowanych na rzecz poprawy stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego z uwzględnieniem form
i metod pełnienia służby patrolowej, interwencyjnej i ochronnej przez komórki sekcji; - tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi programów prewencyjnych;
- ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży;
- organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie służby dyżurnej w jednostce;
- planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia porządku i bezpieczeństwa publicznego podczas organizowanych zgromadzeń publicznych, imprez masowych i protestów społecznych;
- organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu w tym zakresie z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
- ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publiczne
- zapewnienie właściwych warunków w pomieszczeniach przeznaczonych dla osób zatrzymanych i doprowadzonych do wytrzeźwienia;
- realizowanie doprowadzeń osób oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi komórkami organizacyjnymi Policji;
- współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;
- analizowanie zjawisk kryminogennych oraz rozpoznanych zagrożeń przestępczością, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk patologicznych dotyczących dzieci i młodzieży;
- wykonywanie czynności w sprawach czynów karalnych popełnionych przez nieletnich oraz w sprawach o wykroczenia;
- prowadzenie rozpoznania środowiskowego, osobowego i terenowego przez rewiry dzielnicowych;
- realizowanie i nadzorowanie czynności w postępowaniach mandatowych i przed Sądem Grodzkim prowadzonych przez wszystkie komórki organizacyjne komendy;
- planowanie i organizacja działań własnych w warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych;
- współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy Powiatowej Policji w zakresie zadań realizowanych przez te komórki, zwłaszcza w odniesieniu do problematyki ujawniania przestępstw kryminalnych i gospodarczych;
- prowadzenie składnicy akt w jednostce w zakresie:
a) przyjmowania, gromadzenia i przechowywania materiałów archiwalnych powstałych w Komendzie,
b) współpracy składnicy akt Komendy z Archiwum KWP w Poznaniu,
c) brakowania dokumentacji archiwalnej o czasowym okresie przechowywania wytworzonych w Komendzie,
d) przestrzegania obowiązku terminowego i zgodnego z przepisami znoszenia klauzul,
e) udostępniania zbiorów składnicy akt uprawnionym podmiotom
2. W zakresie ruchu drogowego:
1) czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem na drogach, w szczególności poprzez organizowanie służb patrolowych ruchu drogowego na podległym terenie;
2)prowadzenie zmożonych działań ukierunkowany na określone, negatywne zjawiska przyczyniające się do powstawania zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu na drodze;
3)analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym oraz wskazywanie na przyczyny powstawania zdarzeń na drodze, a na tej podstawie wyznaczanie kierunków pracy Policji mającej na celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
4)wykonywanie czynności na miejscu zdarzeń drogowych (kolizji i wypadków);
5)prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia drogowe;
6)wykonywanie pilotażu pojazdów nienormatywnych;
7)opiniowanie oraz zabezpieczenie imprez odbywających się na drogach;
8)propagowanie przestrzegania zasad przepisów ruchu drogowego, a w szczególności prowadzenie edukacji szkolnej w tym zakresie;
9)realizacja zagadnień dotyczących transportu drogowego;
10)realizacja zagadnień dotyczących przewozów materiałów niebezpiecznych;
11)współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji;
12)współdziałanie z podmiotami pozapolicyjnymi mającymi wpływ na zapewnienie
13) realizacja zagadnień dotyczących inżynierii ruchu drogowego oraz współdziałanie z odpowiednimi Zarządami Dróg;
14) rejestrowanie w systemie informatycznym zagadnień z zakresu ujawnionych wykroczeń w ruchu drogowym.
§ 15.
Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo–Informacyjnych należy:
1) wykonywanie działalności prasowo – informacyjnej;
2) realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;
3) współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;
4) współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
5) tworzenie, współtworzenie oraz współuczestniczenie w realizacji programów prewencji kryminalnej;
6) współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby właściwej komendy wojewódzkiej Policji i innych jednostek organizacyjnych Policji.
§ 16.
Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Kadr i Szkolenia należy:
- prowadzenie działań w zakresie postępowania kwalifikacyjnego dotyczącego kandydatów do pracy w Policji;
- obsługa policjantów i pracowników korpusu służby cywilnej oraz pracowników pozaetatowych związana z przebiegiem ich służby i pracy;
- opiniowanie formalne i merytoryczne wniosków personalnych i raportów policjantów oraz sporządzanie projektów decyzji Komendanta Powiatowego Policji w Rawiczu;
- nadzorowanie terminowości sporządzania opinii służbowych wszystkich policjantów;
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny służbowej policjantów i pracowników Policji;
- przyjmowanie, koordynowanie, rozpatrywania, prowadzenie rejestrów: manualnego i elektronicznego (SRS) w sprawach skarg i wniosków;
- prowadzenie ewidencji postępowań dyscyplinarnych i wyjaśniających wszczętych przez Komendanta;
- rozpoznawanie oraz zgłaszanie do Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu potrzeb dotyczących kierowania policjantów do szkół Policji;
- organizowanie i koordynowanie działań dotyczących doskonalenia zawodowego, wyszkolenia strzeleckiego i wychowania fizycznego;
- opracowywanie projektów regulaminów związanych z organizacją Komendy;
- realizowanie zadań w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnych Komendy, w tym organizowania tych struktur na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
- aktualizowanie dokumentacji w zakresie spraw mobilizacyjno – obronnych;
- koordynowanie zadań z zakresu medycyny pracy;
- zamawianie i ewidencjonowanie pieczęci i stempli używanych w komórkach organizacyjnych Komendy;
- koordynowanie zadań z zakresu zaopatrywania Komendy w księgozbiór prowadzenia biblioteki;
- wydawanie dokumentów służbowych policjantów i pracowników;
- współpraca z Sekcją Prezydialną, Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji
§ 17.
Do zakresu zadań Zespołu Prezydialnego:
1. W zakresie Zespołu Prezydialnego:
- obsługa kancelaryjno-biurowa Komendanta i I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji;
- ewidencjonowanie, gromadzenie, rozpowszechnianie aktów prawnych własnych i wpływających do Komendanta;
- udostępnianie zbiorów obowiązujących aktów prawnych resortowych i pozaresortowych;
- opracowywanie projektów zarządzeń i decyzji wydawanych przez Komendanta;
- prowadzenie kancelarii ogólnej Komendanta;
- prowadzenie i zabezpieczenie punktu wymiany poczty specjalnej;
- realizowanie innych, niż wymienione w ust. 1-6, zlecone zadania przez kierownictwo Komendy oraz współpracowanie z komórkami Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu właściwymi w sprawach prezydialnych.”
§ 18.
Do zakresu zadań Zespołu Finansów, Zaopatrzenia, Łączności i Informatyki należy:
1. W zakresie finansów i zaopatrzenia:
- realizacja czynności w zakresie procedur określonych przez Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu dotyczących realizacji dochodów budżetowych;
- realizacja wydatków w ramach ustalonego limitu finansowego i upoważnienia
w odpowiednich paragrafach klasyfikacji budżetowej; - prowadzenie obsługi kasowej jednostki;
- rozliczanie dokumentacji finansowej wydatków w ramach akredytywy budżetowej;
- prowadzenie postępowań szkodowych w przypadku wyrządzenia szkód w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w dyspozycji Komendy;
- zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby Komendy;
- prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu i materiałów w zakresie gospodarki materiałowo-technicznej;
- zgłaszanie potrzeb jednostki na materiały, sprzęt, usługi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania jednostki, a także sprzęt kwaterunkowo-gospodarczy, techniki policyjnej, wyposażenia specjalnego, druków ;
- nadzorowanie nad eksploatacją i stanem technicznym powierzonego w użytkowanie majątku oraz umundurowania, odzieży roboczej, środków higieny osobistej;
- prowadzenie indywidualnej ewidencji mundurowej policjantów i wyposażenia pracowników Policji;
- prowadzenie ewidencji sprzętu transportowego oraz ewidencji wyjazdów;
- sprawowanie nadzoru nad eksploatacją i stanem technicznym pojazdów;
- przedstawianie potrzeb w zakresie materiałów pędnych i smarów i sprzętu transportowego na nowy rok budżetowy;
- prowadzenie postępowań powypadkowych oraz szkodowych w zakresie określonym przez Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji;
- prowadzenie ewidencji holowań zabezpieczonych pojazdów oraz opłat za
- prowadzenie gospodarki mieszkaniowej oraz bieżącej eksploatacji, konserwacji
i remontów obiektów, środków transportu i wyposażenia technicznego; - realizacja czynności konserwacyjnych i naprawczych związanych z utrzymaniem obiektów w należytym stanie technicznym i estetycznym;
- prowadzenie gospodarki mieszkaniowej, w tym również w zakresie zasiedlenia
i opróżniania lokali oraz w zakresie kwater tymczasowych; - prowadzenie ewidencji ilościowej majątku rzeczowego;
- prowadzenie postępowań windykacyjnych w zakresie należności stanowiących dochody Skarbu Państwa;
- sporządzanie dokumentacji w zakresie zatrzymywania osób do wytrzeźwienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz prowadzenie ewidencji wezwań i należnych kwot z tytułu opłat za pobyt w Policyjnej Izbie Zatrzymań Komendy;
- prowadzenie rejestru wydawanych zaświadczeń policjantom i pracownikom Policji dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia.
2. W zakresie łączności i informatyki:
- bieżąca konserwacja i dokonywanie drobnych napraw sprzętu łączności i informatyki będącego na wyposażeniu jednostki, przy ścisłe współpracy ze służbami technicznymi Wydziału Łączności i Informatyki Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu;
- instalowanie i demontaż sprzętu łączności i informatyki w zakresie niezbędnym dla zapewnienia ciągłości pracy Komendy;
- opracowywanie planów zabezpieczeń niezbędnych w celu organizacji łączności i informatyki;
- prowadzenie ewidencji ilościowej stanowisk komputerowych przetwarzających informacje niejawne w systemach informatycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz bieżące jej aktualizowanie;
- prowadzenie ewidencji uprawnień funkcjonariuszy i pracowników Policji posiadających dostęp do Policyjnej Sieci Transmisji Danych ( PSTD);
- nadzór nad przestrzeganiem zasad dotyczących przetwarzania dokumentów oraz instalacji oprogramowania na komputerach służbowych;
- przestrzeganie poprawności realizacji dokumentacji szczegółowych wymagań bezpieczeństwa dla urządzeń funkcjonujących w Komendzie w systemie lub sieci teleinformatycznej;
- administrowanie kontami użytkowników na stacjach dostępowych – dodawanie, usuwanie, okresowa aktualizacja;
- wprowadzanie informacji do baz danych w Komendzie;
- prowadzenie szkoleń i bieżące wsparcie użytkowników z terenu jednostki w zakresie eksploatacji sprzętu łączności i informatyki oraz oprogramowania.
§ 19.
Do zakresu zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy:
- przeprowadzanie kontroli przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa, higieny służby i pracy w komórkach organizacyjnych Komendy;
- prowadzenie dokumentacji dot. stanowisk pracy w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia oraz oceny ryzyka zawodowego;
- prowadzenie szkoleń ogólnych dla nowoprzyjętych pracowników i policjantów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- prowadzenie szkoleń okresowych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- przygotowywanie okresowych analiz stanu stanowisk pracy w Komendzie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- prowadzenie ewidencji wypadków oraz prowadzenie postępowań wyjaśniających zaistniałego wypadku;
- uczestniczenie w pracach zespołów ustalających propozycje polepszenia warunków pracy;
- sporządzanie informacji i analiz w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
§ 20.
Do zakresu Zespołu do spraw Informacji Niejawnych zadań :
W zakresie Ochrony Informacji Niejawnych:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczania bezpieczeństwa lub je cofnięto.”
W zakresie kancelarii Tajnej :
- przyjmowanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, wydawanie, udostępnianie, przekazywanie i wysyłanie materiałów niejawnych;
- prowadzenie urządzeń ewidencyjnych;
- zapewnienie należytej ochrony materiałom niejawnym znajdującym się kancelarii;
- powiadamianie adresata o otrzymaniu dokumentu niejawnego;
- przekazywanie lub udostępnianie, za pokwitowaniem, dokumentów niejawnych do właściwych komórek organizacyjnych albo dla pracowników oraz sprawowanie bieżącej kontroli postępowania z tymi dokumentami, a także egzekwowanie ich zwrotu;
- wykonywanie kopii, odpisów, wypisów, wyciągów na pisemne zlecenie sporządzającego dokument lub adresata dla wszystkich komórek organizacyjnych Komendy, potwierdzanie zgodności na kopiach, wypisach i wyciągach;
- gromadzenie przepisów niejawnych oraz prowadzenie i aktualizowanie dziennika przepisów, a także udostępnianie i wydawanie przepisów;
- odnotowywanie na dokumentach zawierających informacje niejawne oraz w urządzeniach ewidencyjnych zmiany lub zniesienia klauzuli tajności;
- zwracanie wykonawcom dokumentów w celu ich uzupełniania w przypadkach, gdy nie spełniają określonych wymogów;
- realizacja czynności związanych z obowiązkiem rozliczania się policjantów i pracowników z posiadanych przez nich dokumentów niejawnych w przypadku rozwiązania stosunku służbowego lub stosunku pracy, przeniesienia lub delegowania do służby lub pracy w innej jednostce lub komórce organizacyjnej albo delegowania do służby lub pracy poza Policją;
- rozliczanie wszystkich pozycji w prowadzonych urządzeniach ewidencyjnych, sporządzanie w razie potrzeby, wykazów dokumentów pobranych z kancelarii przez pracowników lub funkcjonariuszy komórek organizacyjnych, w celu ułatwienia rozliczenia dokumentów w urządzeniach ewidencyjnych;
- przygotowywanie dokumentów niejawnych znajdujących się w kancelarii, w celu przekazania do archiwum lub składnicy akt Policji;
- przechowywanie złożonych oświadczeń o stanie majątkowym i udostępnianie ich do analizy osobom uprawnionym w Komendzie”.
Rozdział 5
PRZEPISY KOŃCOWE
§ 21.
- Kierownicy komórek organizacyjnych Komendy w terminie 30 dni od wejścia w życie regulaminu określą szczegółowe zakresy zadań podległych komórek organizacyjnych oraz kart opisu stanowiska pracy.
- Kierownicy komórek organizacyjnych są obowiązani do niezwłocznego zapoznania podległych policjantów i pracowników z postanowieniami niniejszego regulaminu.
- W przypadku zmian organizacyjnych w Komendzie oraz zmian zakresów zadań komórek organizacyjnych Komendy dokonuje się niezwłocznie odpowiednich zmian niniejszego regulaminu.
- W przypadkach o których mowa w ust. 3 kierownicy komórek organizacyjnych Komendy dokonują aktualizacji szczegółowych zakresów zadań podległych komórek organizacyjnych oraz kart opisu stanowiska pracy dla poszczególnych stanowisk służbowych.
Rozdział 6
PRZEPISY KOŃCOWE
§ 22.
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 31 maja 2011 roku.
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W RAWICZU
podins. Tomasz Trawiński
W porozumieniu:
WIELKOPOLSKI
KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI
W POZNANIU
mł. insp. Krzysztof Jarosz